Selasa, 23 Jun 2009

Menang Sorak Kampung Tergadai

Perkembangan politik negara hari ini amat membimbangkan. Dewasa ini terdapat sesetengah ahli politik yang meletak pangkat di hadapan berbanding dengan keamanan dan ketenteraman rakyat untuk meneruskan kehidupan seharian.

Ramai ahli politik hari ini yang lebih mengutamakan kepentingan peribadi berbanding dengan kepentingan agama, bangsa dan tanah air. Saya boleh kelaskan ia sebagai 'TRAGEDI" bukan lagi masalah kerana ia melibatkan semua parti politik yang ada di negara kita ini, tidak parti kerajaan mahupun pembangkang.

Krisis kepimpinan di negeri Terengganu contohnya, jikalau kemelut yang melanda diselesaikan dengan baik tanpa ada hasad dengki tetapi bertunjangkan keikhlasan dalam berjuang untuk memartabatkan agama, bangsa dan tanah air tidak mungkin Pengerusi perhubungan UMNO negeri diberi kepada orang luar. Ketidaksefaham antara pemimpin menyebabkan rakyat di bawah kucar-kacir kerana wujudnya puak-puak dalam UMNO.

Jikalau tragedi ini dibiar menghantui rakyat tidak mustahil dalam pilihanraya yang ke-13 nanti UMNO akan kehilangan kuasa. Kami generasi muda bukan bencikan UMNO, kami sayangkan UMNO kerana parti keramat inilah sejak sekian lama membela nasib agama, bangsa dan tanah air tetapi kami sudah bosan dengan sikap pemimpin dalam UMNO yang lebih mementingkan pangkat daripada duduk semeja untuk berunding menyelesaikan masalah yang dihadapi.

Ingatlah bahawa ALLAH S.W.T telah berfirman: Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu, "Sesungguhnya jika kamu bersyukur, nescaya aku akan menambah nikmat-Ku kepada kamu, dan sesungguhnya jika kamu mengingkarinya (kufur nikmat), maka azab-Ku amat pedih. Surah Ibrahim ayat 7

Marilah sama-sama kita renungkan janji Allah itu kerana kita dianugerahkan akal untuk berfikir....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan