Ahad, 8 November 2009

PAS & Kecelaruan!!!


Jika dulu PAS langsung tidak membuka ruang kepada orang bukan Muslim untuk berjuang dalam PAS. Tapi apabila mereka buat kajian dan telah terbukti bahawa matlamat politik mereka tidak akan tercapai jika tiada kerjasama daripada orang bukan Islam..

Jika dulu mereka menuduh UMNO macam-macam sebab bekerjasama dengan MCA dan MIC tapi kini apa yang mereka tohmah kepada UMNO dulu telah kembali ke muka mereka...

Presiden mereka berkata mereka akan terus bersama Pakatan Rakyat tapi PAS tidak akan mengorbankan dasar dan matlamat PAS sebagai organisasi siasah, dakwah dan tarbiah. Sedarkah mereka bahawa matlamat setiap parti dalam PR itu berbeza ideologi... Mampukan PR mentadbir negara dengan setiap parti yang berbeza haluan perjuangan. Contoh ada di depan mata seperti Selangor, Kedah dan Penang.

Tidakkah mereka sedar perpecahan bangsa Melayu hari ini adalah kerana tindak tanduk mereka. Di setiap kampung wujud surau ataupun masjid yang disediakan kerajaan tetapi jika mereka tidak dapat menguasai tempat ibadat tersebut mereka akan membina tempat ibadat mereka sendiri supaya senang mereka menyebarkan dakyahkepada kerajaan.

Tidakkah kita terfikir bahawa dengan adanya banyak surau mengikut fahaman politik ini akan memingkatkan jurang perhubungan sesama MUslim..

Sama-samalah kita fikir......

Wallahu 'alam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan