Selasa, 30 Jun 2009

Berjuang Politik Atau Agama???

Kelantangan para pemimpin PAS hari ini semakin menjadi tidak keruan. Jika dulu mereka bercakap tentang memperjuangkan negara Islam. Adakah negara kita ini masih belum diakui sebagai negara Islam. Adakah mereka tidak tahu bahawa sudah termaktub dalam perlembagaan Malaysia bahawa Islam itu sebagai agama rasmi persekutuan. Atau mereka hanya sekadar memejamkan mata untuk menipu rakyat demi perjuangan politik sempit mereka???

Semalam akhbar-akhbar perdana menyatakan mursyidul am PAS Dato' Nik Aziz menagajak Perdana Menteri untuk berdebat secara terbuka. Apakah sebenarnya yang terlintas di kepalanya? Tidakkah beliau tahu... Jika mahu berbincang untuk kebaikan agama perdebatan atau dalam Bahasa Arab 'mujadalah' bukan jalan terbaik tetapi jalan terbaik ialah musyawwarah iaitu perbincangan. Begitulah pendapat Mufti Negeri Perak. Perdebatan hanya dilakukan jika berhujah tentang ketauhidan dengan orang kafir.

PS...Tuan-tuan, kita sebagai orang Islam sering diingatkan bahawa kita dianugerahkan Allah akal untuk berfikir. Jadi gunakanlahg akal fikiran kita itu sebaik mungkin dan jangan biarkan hawa nafsu kita mempengaruhi segala perlakuan kita. Semoga kita berada dalam lindungan Allah SWT selalu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan